گلوبال ریسرچ: آمریكایی ها علیه جنگ افروزی های كاخ سفید قیام كنند
نوشته شده توسط : sadis

این پایگاه رسانه ای و پژوهشی روز سه شنبه افزود: برنامه تازه و فراگیر سازمان های فعال در عرصه مخالفت با جنگ و صلح طلب در راه اندازی كمپین منصرف كردن آمریكا از آغاز جنگی دیگر، می تواند برای هشدار به سران واشنگتن موثر باشد.

این پایگاه نوست: حضور طبقه كارگر آمریكا در خیابان ها به عنوان اعتراض به جنگ و امپریالیسم در روز وعده داده شده برای برگزاری تظاهرات، می تواند به حل مسالمت آمیز تنش كنونی با ایران منجر شود.

گلوبال ریسرچ در ادامه نوشت: وضعیت منطقه بگونه ای است كه عقب نشینی از كاربرد زور در برابر ایران حتی در سخن برخی صاحبان قدرت در اسراییل هم شنیده می شود. از جمله ایهود باراك به عنوان وزیر دفاع در این مورد سخن نمی گوید.

سایت آنتی وار (ضد جنگ) نیز گزارش داده است كه كمپین غربی حمایت از تهران در برابر فشارها با عضویت 40 گروه در كشورهای مختلف با هدف 'نه جنگ، نه تحریم، نه مداخله و نه ترور در ایران'، چهارم فوریه (15 بهمن) را روز اقدام مشترك بین المللی برای ابراز مخالفت با سیاست ضد ایرانی اعلام كرده است.

این سایت با اعلام این برنامه بین المللی، نوشت: كاخ سفید در حال شكل دادن افكار عمومی آمریكا است تا به بهانه 'امنیت ملی'، تهدید نظامی خود در برابر ایران را توجیه كند.

به نوشته آنتی وار 'رسانه های اصلی آمریكا موجی از داستان سازی ها با ادعای تسلیحاتی بودن برنامه هسته ای ایران را به مردم تلقین می كنند و سیاستمداران هم با تكرار این جعلیات، افكار عمومی را برای پذیرش اقدام احتمالی آماده می كنند'.

این سایت ضد جنگ با اشاره به تحریم های یكجانبه واشنگتن علیه تهران و تاثیر منفی آن بر مردم، افزود: ترور هدفمند دانشمندان هسته ای، فعالیت هواپیمای جاسوسی آمریكا در حریم هوایی ایران و نقض تمامیت ارضی این كشور از جمله شواهد اقدامات ضد ایرانی كاخ سفید است و نشان می دهد كه آمریكا جنگ علیه ایران را آغاز كرده است.

كمپین ضد جنگ با خطاب قرار دادن جامعه بین المللی نوشت: باید جلو آمریكا را گرفت تا سناریوی افغانستان در خاورمیانه را تكرار نكند.

40 گروه فعال در غرب بویژه آمریكا از جمله حامیان ائتلاف ضدجنگ سازمان ملل در این كمپین شركت دارند.

'لیندزی جرمن' هماهنگ كننده سازمان 'ائتلاف جنگ را متوقف كنید' در انگلیس نیزدر این زمینه گفت: تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم خرید نفت ایران در واقع اعلام یك جنگ اقتصادی است و هدف اصلی آن نیز تلاش برای تضعیف اقتصاد این كشور است.

'جرمی كوربین' از نمایندگان باسابقه حزب كارگر و از حامیان ائتلاف ضدجنگ انگلیس نیز در مقاله ای با انتقاد از تحریم ها و تهدیدهای چند كشور غربی علیه ایران، نوشت: دولت های غربی كه با مشكلات عدیده اقتصادی و اجتماعی مواجهند، تصور می كنند با كوبیدن بر طبل نظامیگری، می توانند مشكلات خود را حل كنند.

وی افزود: دولتمردان غربی می خواهند با دامن زدن به ملی گرایی و وطن پرستی دروغین، جوانان ناامید و بیكار را از اعتراض به وضعیت معیشتی خود بازدارند و تصور می كنند جنگ و مداخله نظامی در كشورهای دیگر، یكی از این راه ها است.

'اما این دولتمردان اشتباه می كنند. همان معترضان میلیونی كه با حضور خود در خیابان های انگلیس علیه جنگ عراق و افغانستان اعتراض كردند، امروز مصمم هستند از ماجراجویی دیگری جلوگیری كنند و مانع هدر رفتن منابع مردم در راه تخریب زندگی دیگران شوند.'

خبرنگار ایرنا از تركیه نیز گزارش داد: گروهی از نهادهای مدنی فعال در زمینه حقوق بشر با هدف محكوم كردن اعمال فشارهای غرب علیه ایران و مخالفت با تشدید تحریم ها و تهدیدهای غرب در تدارك برگزاری راهپیمایی در استانبول هستند.

'كنعان چامورجو' ایرانشناس و كارشناس برجسته امور خاورمیانه و فعال مدنی تركیه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در آنكارا با اعلام این خبر، افزود: همایش و تظاهرات در حمایت از ایران قرار است شنبه 15 بهمن ماه در میدان مشهور 'تقسیم' برگزار شود.

وی گفت: فعالان مدنی در نظر دارند، با استفاده از شبكه های ارتباطی چند رسانه ای مانند فیس بوك و تویتر به علاقه مندان برای شركت در این همایش و تظاهرات اطلاع دهند تا در این حركت ضد استكباری مشاركت كنند.

چامورجو افزود: این تظاهرات در واقع حمایت از حركت ائتلاف ضد جنگ 'انسر' در آمریكا نیز محسوب می شود و قرار است در پایان آن نیز قطعنامه ای در محكومیت اعمال فشارهای استكبار جهانی علیه ایران و مخالفت با تشدید تحریم ها و تهدید نظامی صادر شود.

این فعال مدنی درباره تصویری كه از مقام معظم رهبری در فیس بوك برای اطلاع رسانی این اقدام مدنی استفاده شده و در كنار آن جملاتی به نقل از ایشان به زبان تركی منتشر شده است، گفت: این بنر برای اطلاع علاقه مندان گذاشته شده است و در حال تهیه بنر بزرگتری برای سازماندهی انجام این تظاهرات هستیم كه ظرف چند روز آینده آماده خواهد شد.

مترجمام ** 2044**1516





:: برچسب‌ها: دریا , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 601
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: